Lav din egen E-bog og tjen passive penge

Har du viden indenfor et bestemt område/niche og evt. en hjemmeside hvor du deler ud af den – hvorfor så ikke lave en E-bog, og tjene ekstra passive penge?

Der kan være rigtig mange penge at tjene ved at lave den rigtige E-bog, hvis den vel og mærket er god nok til fx at blive delt på de sociale medier, mm. E-bogen kan omhandle det emne som du er ekspert indenfor, og i bogen kan du dele ud af din viden, komme med tips & tricks, osv. Altså en bog som vil kunne løse en masse folks problemer.

Papirbog & E-bog ikke nødvendigvis det samme

Selvom almindelige papirbøger godt kan blive udgivet som E-bøger i den ny-moderne verden vi nu engang lever i, så er de som udgangspunkt ikke at sammenligne.

En E-bog koster ofte mere end en papirbog og er altså ikke en kedelig tynd discount bog af papir.

Hvis du laver en E-bog som virkelig sparker røv, og folk er vilde med den – så vil den også hurtigt kunne få succes, da vi lever i en verden hvor sociale medier er hverdag for de fleste, hvor den vil have mulighed for at blive delt flittigt. Endvidere vil andre hjemmesider indenfor din niche formentlig henvise til den, hvis de mener at det vil kunne gavne deres læsere.

En E-bog hvis den bliver populær nok, vil ligeledes kunne bane vejen for fx foredrag eller undervisning indenfor det område du har skrevet bogen om.

Skal E-bogen koste penge eller være gratis?

Det afhænger helt af dig, målgruppe og hvad du har tænkt dig at bruge den til.

E-bøger hittede lige i starten da det blev muligt at læse dem på tablets som iPad, mfl. De senere år er mange begyndt at skrive dem i forbindelse med online markedsføring.

Her deler de fx ud af tips af tricks om SEO, konverteringsoptimeringer, affiliate, mm. Hvor de har lavet en mindre E-bog emnerne. Den kan man få fingrene i gratis i de fleste tilfælde, hvis man tilmelder sig virksomhedens, bloggeren eller iværksætterens nyhedsbrev.

At bruge en E-bog til at indsamle e-mails med kan være guldværd på længere sigt. E-mail marketing er nemlig et af de mest effektive markedsføringsmidler man kan bruge på nettet.

Når du har fået en e-mail fra en person i den rigtige målgruppe,  vil du have den evigt – ingen kan tag den fra dig igen. (såfremt personen ikke afmelder sig igen)

Herefter vil du have mulighed for at informere personen om nye produkter/services, tilbud, osv. Som vil kunne føre til salg og nye kunder i fremtiden.